Televizím nastanou skutečně tvrdé časy
"Jak se chovat v nové situaci?"
pokládá si řečnickou otázku Hvížďala a připojuje: "Bezradní jsou z toho všude, jak na to poukazují výsledky sledovanosti ze sousedního Německa."
V Německu podle Karla Hvížďaly nejprve vstup privátních subjektů "zcela zamával sledovaností již začátkem 90. let"
.
V roce 1991 tam vysílalo 83 stanic, jejichž podíl na trhu nečinil ani
0,5 procenta. Druhým milníkem byl nástup digitalizace, díky kterému je
letos stanic s nejvýše půlprocentní sledovaností 482.
Rozdrobenost televizního publika se samozřejmě projevila na
"koláčích" tradičních televizních stanic. Veřejnoprávním okruhům ARD a
ZDF klesla sledovanost na 13,4, resp. 12,8 procenta (o rok dříve to
bylo 14,2, resp. 13,6 procenta). U soukromých stanic byla letošní
sledovanost také nižší: u RTL 12,5 procenta (dříve 12,8 procenta) a u
Sat1 Prosieben 9,6 / 6,5 procenta (dříve 9,8 / 6,6 procenta). "Při počtu 80 milionů obyvatel jsou docela vysoká čísla,"
konstatuje Hvížďala.
"Připočteme-li k této změně ještě tu skutečnost, že v blízké
budoucnosti se u nás už nebude muset o licence žádat a bude stačit jen
dohoda s provozovatelem multiplexů, televizím nastanou skutečně tvrdé
časy. Divák by měl mít ale každopádně větší výběr,"
zakončuje svůj názor novinář a spisovatel v MF Plus.